Handelsbetingelser

Har du spørgsmål til din ordre eller nedenstående handelsbetingelser, bedes du rette henvendelse til norlin@norlindesign.dk eller på tlf. 22 61 42 53 i hverdagene man-tor mellem kl. 8-15. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra NÖRLIN.

Betaling

NÖRLIN modtager betaling med MobilePay, Dankort, Visa, Visa Electron, Eurocard og Mastercard. Betaling vil først blive trukket, når varen afsendes, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. NÖRLIN krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Der tages forbehold for: - force majeure - leveringssvigt - udsolgte varer og trykfejl - der ydes ikke garanti på pailletter, perler og glimmer

Levering

Alle bestillinger hos NÖRLIN bliver afsendt med GLS inden for 1-2 hverdage. Du bedes dog være opmærksom på, at bestillinger foretaget ved nye kollektioner, udsalg, fødselsdag, eller specielle tilbud, i visse tilfælde kan tage 2-3 hverdage ekstra. Du kan vælge, om du vil have tilsendt din vare til en GLS pakkeshop, eller om du vil have leveret din vare til din private bopæl. Ønsker du at benytte dig af sidstnævnte mulighed, skal du dog være opmærksom på, at leverancen vil ske i tidsrummet 08:00-16:00. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. NÖRLIN kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den i GLS Pakkeshop, vil der blive opkrævet et ekspeditionsbeløb på 59,-. Du vil først blive krediteret for din vare ved henvendelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

NÖRLIN yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug og ringe vedligeholdelse. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles NÖRLIN indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering – afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer NÖRLIN naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: norlin@norlindesign.dk Returadresse: NÖRLIN Bechgaardsvej 3,  7100 Vejle Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis retur- og reklamationsformularen, der fulgte med varen, udfyldes med bl.a. kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage med kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi tilbagebetaler ikke portoen for en vare, der sendes retur til os, uden aftale herom. Ved returnering af fodtøj i kasse, må kassen ikke benyttes som forsendelsesmiddel. Dvs. kassen skal tilbageleveres med sko, men der må ikke skrives, eller klistres noget direkte på skokassen, eller andet indvendig indpakning. Der kan ikke returneres brugte varer, eller varer der ikke er i samme stand som ved levering.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages returret, når du handler på www.norlindesign.dk , regnet fra den dag varen modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på norlin@norlindesign.dk . I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard retur- og reklamationsformular, som fulgte med din pakke, og sende den med retur.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Mærkning, der sidder på varen ved modtagelsen, skal også sidde på ved returnering. Har du modtaget sko/støvler, skal vi bede dig om at prøve dem inden for, så skoene ikke bærer præg af slid fra udendørs brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. For at lette behandlingen af din returnering beder vi dig huske at vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse samt retur- og reklamationsdokument, der var vedlagt din vare ved modtagelsen. Ønskes en vare ombyttet, bedes du udfylde retursedlen, som fulgte med din pakke. Bemærk, vi kun ombytter til anden str. eller farve, hvis lager haves, men ikke anden vare. Ønsker du derimod en helt anden vare, bedes du foretage en ny bestilling. Hermed er du også sikret, at den ønskede varer er på lager. Er den ønskede varer udsolgt, vil pengene blive krediteret til det kort, som bestillingen er foretaget med.

Varens gengivelse

Vi bestræber os på, at vise varerne så virkelige som muligt med billeder i god kvalitet og med varebeskrivelser. Vi kan dog ikke garantere, at varen har præcis den farve, som din computerskærm viser, da farver vises forskelligt afhængigt af skærmen.